Raket projekt Vostok


Japp, här är då delarna till min "lilla" Vostok. Ca 1.5 meter hög när allt är ihop byggt.
Detta är nog det mest avancerade raket bygge, jag nånsin kommer att utföra..tillskillnad mot mina vanliga raketer, som i princip består av noskon, kropp, fallskärm o tre till fyra fenor.. (pretty basic).
Den här besten, har inga fenor !. utan istället en blyvikt i nosen, som gör att tyngdpunkten hamnar på rätt ställe, vilket gör att raketen blir stabil. Plus det faktum att booster raketerna, som bildar en slags pyramid , också gör att det hela fungerar.

Bygget har inte påbörjats ännu, då jag väntar på kropps röret.  När väl raketen är färdig.. så blir det uppskjutning. :)

Nu på listan över saker som skall införskaffas:
Epoxy ( i massor).
Färg, 
motor system: Pro38 eller Dr Rocket system (dyrt men nödvändigt).
Kanske också skulle se till att använda ett elektroniskt fallskärm system..  hmm..

Vi får se vad som blir av det..

2 B Continued

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback