torsdag...

En helt vanlig dag i dag.. sprang på jobbet som vanlig.. och det blev en lugn dag.
Softade lite grann o tog det lungt.. det var ingen brådska. Vi hann till o med göra iordning lite extra.
Imorgon är det sista dagen för mig där ute, sedan är jag tillbaka till mitt ordinare jobb igen. Skall bli skönt faktiskt.. även om jag tyckte det vart helt okey.

Hur i h-e skall man lära sig att flyga r/c helikopter?..  skall vi börja från början??.
Njae.. men förra året införskaffade jag mig en sådan liten micro heli.. och jag fick såpass koll på den, så den iaf kom upp i luften, för att sedan landa.  Som vanligt tröttnade jag o sålde den..

Men för någon månad sen så vart jag på det igen.. en lite mer avancerad heli.. dock en nybörjar modell.
Förstår inte hur dem kunna provflyga den på fabriken där de tillverkas, men mitt exemplar vart helt galet.
Tyngdpunkten gick inte att justera, med batteriet.. så jag fick sätta på en vikt i fronten för att få den i balans.
(den lyfter lika bra ändå). Servona var feljusterade.. o dem satt fast med buntband isället för skruvar!.
På en såpass liten heli, är det dock ingen fara.. .men jag skall nog fästa de servon som går, med skruv iallafall.
Nåväl, hur flyger den då?.. Ja vad svarar man?.. att hålla reda på fyra saker samtidigt är inte det allra lättaste. hela tiden måste man parera och vara beredd.  Jag har nu hyfsad koll på det nu, men än så länge har jag inte hovrat. Bara lyft upp och ner, för den sticker lite åt sidan.. så jag måste ta ner den, innan den smäller i sakerna här hemma. :) (lite för litet utrymme).
Det blir väl att sätta sig med simulatorn igen, o öva helt enkelt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback