Wow!..min första blogg

Jahapp, så har jag då fixat en blogg. Min bror som hakade på detta för ett årsedan gav mig inspiration.

Denna vecka har börjat halvdåligt.. I tisdags gick jag till jobbet som vanligt, men efter en liten stund var jag tvungen, att återvända hem pg.a magsjuka. Och blev liggande i tv-soffan utan att orka med att göra nånting.
I morgon skall jag kunna återvända till jobbet. (puh).

Bror min, har kommit in på en högskola i Visby o flyttar dit på fredag. Om jag minns rätt, skall han plugga programmering inom dator spel..Jag önskar han lycka till, och hoppas att han snart släpper ett spel. Gärna nåt nytt rallyspel, eller ett spel han hade en idé om för många årsedan. Där man körde runt med en en-hjuling och samlade upp diverse powerups, för att göra cyklen bättre.. :)

Själv, sliter jag på siaglass, men funderar starkt också på att börja plugga, eller leta efter ett annat jobb, som inte har med livsmedel att göra.. Har varit på samma ställe i tre-fyra år nu. .och det börjar kännas lite lätt långtråkigt. Iof så är mina jobbar polare och chefer jäkligt schyssta, o jag trivs med dem. Men.. det börjar bli lite enformigt nu.


Har börjat lite smått, att planera bygget utav en ny modellraket,  jag har  redan ett tiotal raketer som mer eller mindre är färdiga, de flesta är små vanliga "hobbex" raketer dvs Estes och Quest. Men jag har även en del Highpower raketer och den nya är  också en highpower raket.

Byggsatsen en Vostok i skala 1:33 (dess förebild, tog Jurirj Gargarin till rymden i början av 60talet), kommer bli ca 150cm hög. Och vikten runt 1-1,5kg. 
Raketen fick jag av en kompis, som inte hade tid med bygget då han har andra projekt att färdigställa..bl.a en V2:a i skala 1:4 :), samt att han har sina två barn att ta hand om.  Raketen hade legat några år, och när han började rensa lite, så fann han den.. och tyckte att det var bättre att någon fick den, istället för att låta den ligga o samla damm.  Väntar nu bara på kroppsröret och sen sätter byggandet igång.

2 B Continued :)

Lite mer updates.. 15.56 Onsdag.
Fick reda på att jag ev kommer vara hundvakt på lördag.. :) syrrans doberman som jag skall passa..
så.. nu har jag iaf fått diskat upp allt som låg i diskhon.. kom på att jag behöver en ny dammsugare, min fossil till dammsugare, fungerar inget vidare. :/ så utrustad med borste fick jag iaf upp värsta av skiten i köket..  Hmm. .kanske skulle ta o måla om köksskåpen???..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback