Morsning..

Jahapp..dags att uppdatera lite??..  nåväl får skylla ifrån mig på min ISP, har varit lite strul hit i dit..
ibland fungerar allt, o ibland inte. O när de väl fungerar.. då fungerar inte telefonen.. så till alla er som försöker ringa.. Glöm det :), sitter jag uppkopplad, så möts ni av upptaget ton.  Nåt vajsing med modemet antar jag..

Vad har hänt sen sist?, inte mycket  hade lite raketuppskjutande i helgen..
tre lite större pjäser som lyfte med D12 motorer, o några micro raketer.  Två av de tre stora är hela och flyger, den tredje gick spikrakt upp till en 30-40meters höjd, ändrade riktning och la sig i 45graders vinkel och tog fart mot en närbelägen skog. :/ 10meter ovanför trädtopparna löste fallskärmen ut. o raketen försvann. Buhäää.  De två andra flög desto bättre,  Snarkyn en låtsas skala modell, flög underbart, och likaså en IQSY-Tomhawk , denna gjorde runt 300meter rakt upp i luften.. Now.. that´s impressive!

Microraketerna då?, Av 3 stycken, så var det bara en som flög säkert. Saturn V raketen ,gick spikrakt till en 10-15meters höjd, däremot rymdfärjan och en Blackbird SR71 var helt instabila.. precis efter de lyfte, så flaxade dem runt som skadeskjutna kråkor.   10-15 meter kanske inte verkar vara så högt.. men med tanke på att Saturn V raketen endast är 9cm hög så.. :)  Nåväl..  har två D12 motorer kvar, samt 6 st C6:or.. så det blir nog lite flygande nästa helg också. 

Osså en liten notis: I dag är en sån dag, man bara skall krypa under täcket o sova bort.
På jobbet, började det att jag fick lut i ögat, pinan fortsatte senare på dagen, när jag var hos tandläkaren.
Kommer hem , sitter framför datorn en stund, och beger med därefter ut till köket, för att montera ihop en raket.  När jag skall sätta mig på stolen, böjer huvet lite lätt framåt, för att se efter.. så känner jag en smäll mot ögonbrynet. Reser mig upp igen.. och drar ur en pensel! som satt sig däri. Just det.. hade alltså en pensel, som låg i limtuben. och skaftet på en pensel är  spetsig.  Smärta och blodvite uppstod.. hade inte aning att det kunde blöda så förbannat, från ett sånt litet sår..  Näpp.. bäst o lägga sig, innan nåt mer händer idag..

Morsning korsning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback