Jippi!

Otroligt, min nya robot fungerar som den skall.
"Utbrytarkungen" , monterade färdigt den igår kväll, och provkörde lite grann.
men allt den gjorde, var att snurra runt sin egna axel, det var definitivt inte så den skulle göra.
Dock upptäckte jag då en rätt rolig sak,  satte man handen framför detektorerna, så följde roboten med dig. Ungefär som en hund i koppel ,   så roboten och jag  tog en promenad i lägenheten. 
Men, det var inte så jag ville ha det. Tog mig en titt och upptäckte att mottagar sensorn, var snedställd.
Rättade till den, samt fixade drivlinan.  Provkörde på nytt och nu fungerade roboten som den skulle.

Den undviker hinder bra, och beroende på var hinderna ligger så utför den olika manövrar,
för att komma på vilken håll som är bäst, att ta sig bort från hindret. En labyrint kommer byggas, för att testa den rejält. Roboten är klart roligare och bättre än min Ladybug (även om den har sin charm).

En tanke nu, var att göra ett fotbolls lag. Men.. då robotorna är byggda för att just undvika saker,
så lär en sådan fotbollsmatch bli den första, där ingen tar bollen. :)

Har ni nån/några idéer vad man mer kan hitta på med robotarna så hör gärna av er.



Kommentarer
Postat av: Stig Svensson

Hej Ken1.
Du skulle kanske skaffa en robot som skriver i din blogg.Eller en som gjorde mitt jobb.
Skämt åsido så var det ju kul att roboten funkar och din blogg också.

Postat av: Ken1

ja,jo det finns "robotar" som kan sköta sånt :), kallas för bot. Ett litet program.. men orkar int hehe.

roboten däremot (den riktiga) är helskön .. har försökt "stänga" in den i en labyrint.. men den hittade ut. :)

2006-04-27 @ 17:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback