Ojojoj..

Det var inte igår, som jag uppdaterade bloggen..
har glömt av den helt o hållet :D, nåväl skärpning på det området.
Under den tid som har gått, har det hänt en hel del, men inget jag orkar skriva ner så att säga.
Mycket roligt, men några tråkiga saker.

Raket projektet Vostok, ligger undanstoppat i garderoben.
Med tanke på att det inte finns några motorer att få tag på, och likaså inga kroppsrör (tillverkaren har lagt ner),
så får den ligga där tills jag orkar.
Under tiden har airsoften tagit mer o mer tid :),  samt att jag nu påbörjat min "robot" utbildning.
Två relativt enkla robotar har tagit form, bägge använder sig av IR dioder för att undvika hinder mm.
Tyvärr går dem inte att programmera, men nästa steg är en BEO-BOT, som har en Basic-Stamp cpu.
den går att programmera och målet är att så småningom göra nån form av spel, typ Robo-Rally med dessa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback