back in rocketry...

Jess.. min förra Snarky raket, försvann ju för ett tagsedan.
Beställde dock en ny, ganska omgående och började pilla lite på den.. så en mörk sen kväll, påbörjades det mödosamma arbetet, att slänga ihop den.. Men allt gick inte enligt planerna..pga trötthet så bidde det lite fel, när jag skulle skära upp en tub..  Skit!..   Nåväl, reservtuber finns ju att beställa.. så jag funderade på detta under några dagars tid.. Samtidigt slog tanken mig, att tuben kanske ändå gick att rädda på nåt sett.
Trots allt är det bara lite papper.. Hmm, med en burk vitlim o lite förstärkningar så lyckades jag få ihop det såpass bra, att det gick att använda :).  Så nu är raketen snart färdig, saknas bara några fenor.

Kommer nu få spackla lite här o där, för att få ett hyfsat resultat,   sen blir det grundmålning (för att dölja ev fel o brister samt markeringarna ).


Nästa projekt efter detta, blir en Grappler från samma företag (Dynastar). 114cm lång pjäs,
som väger ca 250gram..  med en D12 så flyger den ca 100meter.    lagom högt ändå.. speciellt härnere där platsen jag använder inte är särskilt stor. :)

Nepp.. dags o sova :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback