mer raketer... :P

Blir inte Grappler som nytt projekt. Istället blir det två lite annorlunda modeller, för 13mm mini motorer.
Det är två olika räddnings system, som jag inte har prövat på tidigare. Helikopter och glidflygning.
(nåväl, glidflygning har jag testat på med min förlorade rymdskyttel..men den följde ju bara med upp som last, på en annan raket). Nåväl, raketerna är Heliroc och SR-72 Darkbird.
Min bror Ulf agerade lite smakråd och valde dels ut Heli-roc samt en Bullpup skala raket.
Jag själv, ansåg att Bullpupen vart snygg o lagom stor.. men lite dyr kanske.. så det blir ett senare projekt.

Utöver detta, skall jag även köpa lite löst material och klona en Estes Phoenix missil.
Denna pjäs blir ca 80cm hög, och skall försöka få till den i hyfsat exakt skala..  Bullpupen är lika stor, men Phoenixen blir billigare att bygga.


www.apogeerockets.com är länken om ni vill kolla in raketerna..  Phoenixen finns dock bara på Rocketreviews hemsida (www.rocketreviews.com )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback