Ö-vik

Wow! fattar fortfarande inte att jag är uppe i Norrland.. det som påminner mig om det varje natt,
är den förbannade solen , som aldrig verkar gå ner häruppe..^^ men men.. man lär väl vänja sig.
12 timmars total resa för att komma hit iaf.. både buss och tåg.  Träffade Lies uppe i Stockholm vid tågstationen runt 23.30 onsdag natt, och kom fram till Sundsvall (för att byta till buss) runt 4 på morgonen.
Njöt av en frukost och sen satt o vänta på bussen som avgick klockan 5 på morgonen.
Efter ytterligare tre timmars bussresa, bl.a över den nya Höga Kusten bron  ( a really big MOFU ;) )..så anlände vi tillslut till Ö-vik..  gissa vem som först la sig i sängen och sov nåra timmar..  men det tog ytterligare en dag, innan man var människa igen.

Ö-vik är en ganska fin stad, ligger nära havet, och lägenheten jag bor i befinner sig bara tio meter ifrån en kaj.
Utsikten över viken, är underbar..     Sen har man även utsikt över deras backhoppnings anläggning.. etc.

Återstår några dagar kvar, tills jag återvänder hem till kära Halland ;)..
Käkade även på en "äkta" italiensk restaurang..med världens nog särklass bästa pizzor.
Svindyra, men riktigt goda..^^

Nåväl.. får se nu vad som händer senare idag. Skall tydligen på en Ulf Lundell konsert.. (imhop inte min musik alls.. men what the hey.. lite pilsner skall rädda mig från att lida alltför mycket..  klart.. hellre Lundell än Tomas Ledin ..  (metal konserter lyser med sin frånvaro häruppe..illa.)


Ken1 over and out..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback