äntligen..

Äntligen fick jag lufta mina två senaste raketer.
Premiär skott var det för Rising-Star, på en D12-5:a .  Det blåste lite grann och jag fick ta och byta ut standard fallskärmen, mot en som var mindre ,  med standardskärmen, så hade antagligen raketen flugit med vindet, bort till Getinge. :)   Men det slapp vi och den landade ett tiotal meter bort från startrampen. 
Trots sin storlek (närmare 1meter lång) , så lyfte raketen förvånadsvärt kvickt på den lilla D-.motorn, som satt i.  Kan undra hur det då blir med en lite större  E eller F motor ^^.

Snarkyn, som jag skjutit två gånger tidigare var också lyckad.  Den är mindre i storlek och påminner lite om ett flygplan .  Också på denna byttes fallskärmen ut, och rampen riktades mot vinden.
Landningen skedde bara några få meter, tom ännu närmare än Rising-star.

Helt klart lyckat, inga misständningar på motorerna alls.   Har tre motorer kvar av D storleken.
så det blir att beställa 2 paket till.  Dem är dyra dock.. närmare 200kr/ paket med 3 motorer.
Kanske skulle gå över till sockermotorer kanske?.


Nåväl.. blir mer skott så småningom i sommar. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback