so far so good..

Dapper Drake, dvs den senaste versionen av Ubuntu släpptes den 1/6.
Då jag tidigare satt på betan, så var det bara några få detaljer kvar att fixa med, innan man själv satt på den stabila utgåvan. Dapper fungerar än sålänge relativt bra, men har märkt att det strular lite med mitt Nvidia kort. Vet inte vad det är, men varannan gång vägrar det grafiska gränssnittet starta (Gnome Desktop).
Kan vara en bugg, skall försöka hitta en lösning på det problemet. Än så länge "löser" jag det genom att helt enkelt starta om datorn.  Vet att jag sett på ett forum hur man kan lösa det hela.

Förutom detta lilla problem, så går den klockrent. Kan rekommendera er att pröva.
Ni som fick Ubuntu skivor av mig, kan enkelt och lätt uppgradera till Dapper Drake. Kan visa er hur man gör.

Vad mer.. fick spelat airsoft i helgen :), nytt ställe kallat Us Battlefield. Ligger någonstans ute vid Mästocka.
Fint och varierat skogsområde, med öppna fält här och där, taggtråd!, ett gäng bunkrar och en liten by. Som var detaljerat med oljefat, bilar mm.  Terrängen är varierande med några få bergsknallar,(Lagom höga), lite träsk etc. Själva området är inte så värst stort 500*250 meter ca, som dock kan utökas vid behov.
Risken att gå vilse var uppenbart liten :), då området dels är omgärdat av en väg samt träsk och åkrar.

Ser framemot att spela där mer gånger.    Behöver också se över min utrustning och införskaffa lite mer saker. som magasin, reserv vapen (pistol eller liknande), och lite andra detaljer.

för bilder: gå in på www.unreal-steel.net och välj media tråden.

Just det.. på en av bilderna syns jag.. fångad av fi.. :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback