Helikopter dax!.. :D

Så, nu har jag hakat på den här trenden igen.. likadant varje år..  r/c helikopter.
Men denna gång har jag valt en rikigt enkel modell..   Silverlit PicooZ.  Två kanaler och IR styrd.
Helin som inte är mer än ca 15cm lång och väger 10gram, är nog de minsta jag nånsin har flugit runt med.  Efter att ha spanat in den på diverse sidor och läst massa kommentarer, så valde jag att köpa den.  Och det var nog bland det roligaste jag nånsin flugit. Den är oerhört lättkontrollerad, speciellt om man får den rätt intrimmad.  Direkt ur förpackningen , så hovrar den mest. Men det medföljer tre aluminium klistermärken, för att tynga ner den lite i nosen, så att helin går framåt.  Tyvärr var dem lite för lätta och gav mig ingen märkbar skillnad.
Diverser modifikationer går att göra,  t.ex. vrida lite på stjärtbommen, eller sätta tejp i fronten som då bildar en slags "vinge" . Och än så länge funkar en kombination av dessa  två bäst.
Flyger lagom fort framåt, så man fortfarande kan kontrollera den, dessutom väger denna mod ingenting.  :)  Håller på att flyga runt inne i min lilla lägenhet.    Prövade även hemma hos mor och far, o flög inne i deras vardagsrum , runt bordet o såvidare. Råkade dock skrämma deras katt rätt rejält hehe.   Så fort dem kommer till Sverige igen, så blir det ytterligare en modell. Det finns tre olika färger på dem.   O tre olika kanaler. dvs 1 kanal per färg.   Huruvida jag senare tänkt gå vidare med en Dragonfly R/c heli återstår att se, isåfall blir det deras  dubbel rotor version som är som en slags flygsimulator, fast på riktigt.

Tyvärr har jag ingen bild på helin ännu,  men för en uppfattning. tag o sök på
PicooZ på www.youtube.com  eller http://www.toyeast.com/v3/pdtdetail.asp?pdt_id=A02103309#  för bild o info :)

summa: förbannat rolig, lättkontrollerad och helt klart värt köpet! :D



Kommentarer
Postat av: Martin

Hej
Bilder och film om Picooz finns att nå på www.ready2fly.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback