fölsedag.. :)

Var en lugn o skön födelsedags firande igår.
Tog o jobbade dagskiftet, så att jag senare kunde gå hem te mor o far .
Åt lite hemmagjord banantårta (nåt annat går inte för sig)  o lite kakor. Fick en massa gratulationer av nära o kära förståss.. mest förvånade blev jag av att Traktor hörde av sig :) var länge sen som fan jag hörde av honom.
nåväl vad fick jag för presenter?.   
Två badrums mattor till mitt nyrenoverade badrum.  ett gäng handukar, dasspapper ;) , dusch attrialjer och en ny borste. Samt godis förståss.   mao mest bra o ha saker och det var inte helt fel :)
Leksaker får jag köpa själv.. o det bidde förutom en Thunder Tiger AT-10 en fd tävlings bil från Kyosho. (billig som fan)

Hmm.. bilparken består nu av:
HBX CrossTiger , Tamyia Lunhbox, samt en Kyosho Raider (som skall renoveras).
osså kommer då AT-10:an en stadiumtruck o Kyoshon.

Det blir nog så, att jag kommer gå med i Halmstad rc förening o köra lite klubbrace med AT-10:an iaf.
Raketerna är lagt på is tyvärr för ett tag framöver. Och Airsoften ..ja kostar inte så mycke längre. kulor bara.


Var förresten ute i helgen som var, o prövade Ara..  underbart motorseglare.
Efter första försöket som inte gick riktigt bra till, så tog jag o justerade roder utslagen .
Och genast blev planet betydligt snällare.   Gick som på en räls och var lätthanterligt.
Tyvärr dog accen efter bara fyra-fem minuter, så det var bara att gå hem igen o ladda det.

Efter några timmar var det dags igen.  Denna gång följde mor och far med.
Tyvärr blåste det lite grann och detta strulade till det nåra gånger .men inget farligt alls.
Planet fick en lite touch av en papperskorg , pga sidroder servot ballade ur vid en landning.
Fixat snabbt osså upp igen.   Gjorde lite loopings o bara tokflög :D   . Planet kan flyga både långsamt (segla) , men kan osså flyga rätt så snabbt.   Mycke kul.. o de blir nog flygning i helgen igen som kommer.
Om väder o vind är bra.

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback