jahopp..

Igår vart jag hos föräldrarna mina o flög lite med helin..  Det gick ganska bra faktiskt, förutom vid sista flygningen då jag körde lite för snabbt, och rotorbladen slog i varandra o helikoptern damp ner i backen.. vilket resulterade att stjärtbommen rök av. ^^  Blir te o limma med lite epoxy eller superlim. ingen idé att köpa ny  iof de är inte så värst dyra heller.. runt 60kr.. men ändå.

Blev ju riktigt sugen på heli igen, speciellt nu när man lyckats få upp coaxen o flyga.  så nu tänkte jag ge mig faen på att klara av det.  Så satt o glodde runt på nätet efter en någorlunda billig el-heli.
Hade egentligen bara två val. En Align-T-rex 450S och en E-sky HoneyBee King 2.
E-skyn var komplett med 6kanals radio o allt som behövs, o kostar ca 2papp här i svedala.
T-rexen, osså runt 2papp men då är det bara helin med motor och fartreglage. Den är iof också något större än E-skyn. Runt 6tusen kostar en T-rex komplett med allt.. vilket jag kände var lite dyrt.

Nåväl, satt o spana då in E-skyn i diverse svenska nätaffärer men alla låg runt 2k o uppåt.
Det är nu forum kommer bra till pass.. där fanns länkar till HongKong affärer.. ^^   o jess E-skyn fanns där för ca 900kr, hmm 1100 billigare än Sverige.. mmm, nu började det likna något.  Sen tillkom frakt på ca 200 och var uppe i 1300 där..  Sen blir det ju så med, att vid import så har paketen en tendens att fastna i tullen.. varav det tillkommer ytterligare kostnader för  moms och tull.. ca 29% . runt 300 räknat då på detta.   När jag räknat klart så kommer den totalt kosta ca 1500 .. fortfarande 500 billigare än svenska :)   

Sagt o gjort, så blev det då den helikoptern som beställdes.  och vi får se när den kommer hem.
Kommer undertiden att sitta som vanligt med simulatorn och coaxen vilket ger bra träning .

Reservdelar till E-skyn finns billigt här i Sverige iaf ,   blir o fixa ett träningställ med förståss.

Denna gång, (som jag säkerligen sagt tidigare) skall jag definitivt fixa det härina med heli..
Ni som följt bloggen lite då o då, vet ju vad jag tidigare sagt om de här..   snabbt man kan ändra sig då =)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback