Flygetyg..

Spitten blev förpassad till att hänga i taket, efter helgens provtur i gympa salen.
Planet drog direk åt vänster i start o kraschade.  Trots att allt var rakt o fint o tyngdpunkten rätt.
Iof, var detta inte anledningen till att jag pensionerade det, uta pga ett servo hade gett upp totalt, samt det andra hade lossnat. Fick skära upp planet för att sätta dit servot igen, men rev ut all elektronik istället , beställde ett Mustang istället samt två nya servon. Ganska billigt faktiskt, 270 för planet och 90kr för två servon. =)

Värre är, att jag satt o chatta med flygarna igår o rätt som det var, hade jag "Beordrat" Tobbe på JP:s hobbyverkstad att jag ville ha en likadan 3Dkärra o lämplig setup (dvs motor,propp o fartreglage) som han hade beställt, från Jamara..
Iof valde jag mellan en jetkärra o en 3d kärra.. men men.. nu bidde det som det bidde..  som VIP kund får man ju det en aning billigare ;) Jag gjorde en prisförfrågan och Tobbe svarade, att det kommer hamna under 1000kr iaf.
får se vad han plockar ihop .. förhoppningsvis kommer prylarna den 29 då vi skall flyga i gymnastikhallen igen.

Denna gång blir vi 3-4st som skall flyga. både helikoptrar, 3d plan osså jag flaxar med min Kyosho kärra. =)
Skulle haft nån kärra till o flyga med.. hmm..  en gummimotor modell kanske.. har balsa hemma, har också nån propp liggande... o gummiband..   får se.

Hepp, dax o packa ner en bil som skall skickas iväg till sundsvall.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Svensson

Hej på dig Ken1.
Hoppas att du mår lite bättre nu när du har kraschat ett plan.Snart är jag tillbaka på jobbet efter min alldeles egna krasch.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback