flygfara..^^

Insåg för ett tag sen mina begränsningar inom heli världen.. och lägger det på hyllan.
Förutom PicooZ förståss.. som flyger så fint här inne..   Heli var alltså inget för mig, och modellen som jag har skall säljas av alternativt bara få stå.  Flygplan är möe enklare :)

Beställde för ett tag sedan lite balsa te mina raketer. och igår kom ägaren till affären på ett privat besök o levererade varorna.  Vi hade ett telefonsamtal på förmiddagen och en liten stund senare vart jag inne på hans sida o kollade lite på hans rea.  Ett komplett el-segelflyg med alla tillbehör , hade han på rea.. 950kr och det var under halva priset.   Tänkte att nåväl är ju inte speciellt dyrt för ett riktigt rc plan.. så jag beställde.
Funderade efteråt om jag skulle ringa o be han ta med det också ifall att. Så slipper man ju postens avgifter.

Men, när han såsmåningom kom hit, hade han med sig både balsa och flygplan. Snacka om service!.
Vi fick en halvtimme-trekvarts pratstund . och han blev mycket imponerad av rakethobbyn.. såpass att han ansökte om medlemskap i Samra och la upp länk från hans sida till vårat forum .  Ännu roligare var också att han mycke väl kunde sponsra mig med lite kraftigare motorer till raketerna, mot att han fick "reklam plats" på raketerna. :)  Wahoo säger jag bara..  vi skall diskutera vidare om hur han tänkt sig. 

I början av April har vi i Samra en träff härnere o ska skjuta lite.. också Ale raketklubb kommer med några medlemmar.. JP Hobbyverkstad (där jag beställde allt. .etc. kommer också).   Fan. .nu börjar det bli roligt.
Han prata också lite löst, om att jag som raketnisse borde få lite rabatt i hans nätaffär ^^  vi får väl se.

mm.  får snart pröva vingarna med flyget.  har inte flugit på nåra år nu. men hållt mig uppdaterad via simulator.    Blir nog bra de här..  Nej.. flyget kommer stanna här med segelplanet, inget annat är just nu inplanerat.  Airsoft pågår ju , samt rakethobbyn o de räcker ett bra tag till.

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback