det flyger o snurrar..

i lägenheten ^^ , fick idag min nya coax heli..  var lite strul i början då den var väldigt obalanserad, hur jag än trimmade , så gick det inte alls.  Så efter ett litet tag tog jag en titt på helin, o upptäckte att en balanseringsmutter var borta från flybaren (den balanserar och gör att helin blir stabil). Ahja, tänka lite och det fick bli en idiotmodd, med en liten vanlig mutter och häftmassa, för att få flybaren i balans.

När de vart klart, så blev helin mycket lugnare och vibrerade knappt någonting.
Så, nu har jag flugit runt lite och försökt mig på hovra på samma ställe.. trots att den är riktigt stabil i luften (går inte jämföra med vanlig 2blads heli.. de e lite jiddrigare), så krävs det att man hela tiden parerar helins rörelser, så man kan inte bara dra på gas o försöka.. :) lite mer input krävs.
Man behöver med andra ord flyga aktivt,   nu var jag iof med om nåra små missöden vilket resulterade i att jag fick beställa lite nya delar.  råkade hamna på en kartong bl.a , väggen nån gång o tja..  tar tid o lära sig. men går lättare för varje gång jag plockar upp den i luften iaf.  Så om nån dag eller två, så får jag väl försöka flyga runt i vardagsrummet.

Trots sina skador, flyger den fint ändå. ^^

Ahja, om detta bär vägen så  få jag se om de blir nån ny heli senare. =) (även om jag vet, att jag svor att aldrig mer flaxa heli..  de sket sig visst.

PicooZ är kul fortfarande, har en modell kvar.. men jämfört med denna.. är det mils skillnad i uppförande och enkelhet.  coaxen går dit jag pekar.. det gör inte picooZ :P

/Eders aerocopter pilot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback