fortsatt flygning

Flygningen går framåt,  nu när jag är uppe i Länghem hos syrran går de lite enklare, pga hon har betydligt större vardagsrum.  Lite mer svängrum mao att hålla sig till.
Fast, nu flyger jag iof inte med Walkeran, den hade jag dels lämnat hemma och dels saknar den rotorblad..
Av nån händelse då, så var jag o syrran inne i Borås o shoppa lite. .skulle själv köpt en simulator så jag hade nåt att öva med här uppe.. men si, den var slut i lager och förväntades komma in nästa vecka.
Ahja, sprang runt inne på hobbex iaf, och tja..  de fick bi en E-sky Lama V3 coax istället..  samma  som Walkeran men denna både såg och kändes som bättre kvalité rakt igenom. Inte Walkeras lite halvt ihopslängda sak. ^^
saken var inte sämre än att Hobbex hade heli rea.. så den var tom billigare än Walkeran. 995kr .. o 900kr billigare än simulatorn. Ahja, fick med ett par extra reserblad iaf.

Nu sitter jag här o försöker hålla mig inom en rund matta på ca 1meters diameter.  de går sakta men säkert frammåt iaf.  :)   Inga rejäla krascher inomhus än iaf.. men gjorde en fin hos anns kompisar i deras trädgård. Vind och denna lille heli hör inte ihop helt enkelt. Minsta vindpust fick helin att flaxa utanför kontroll o ner i backen direkt.

får nu öva på denna iaf, sen får vi se som sagt om jag går vidare till större helisar..    ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback