Asuro del 2, 3 etc..

Prövade programmera Asuro med ett linjeföljar program.
Tog en bra stund innan jag hittade rätt läge, för IR-sändaren att flasha asuro.. men tillslut gick det bra.

Iaf. Efter flashning så var de dax o pröva roboten.  Visst.. motorerna startade men .. inte fan följde den linjen.
Nejdå . istället gick den baklänges i full fart.   Nånting galet var det .

Gjorde en liten enkel felsökan, o upptäckte att jag hade monterat den ena IR-Led: en fel. 
De tål inte polvändning så den är trasig.  Blir o skaffa en ny från Elfa  som det ser ut.
Men men .. övrigt funkar så den.   Det finns ju fler sätt att kontrollera den via koden.  Bl.a switchar, odometrar etc.

Det kommer ju också en ny i veckan hoppas jag.

Fick idag också USB IR-sändaren och den skall lösa problemen vad gäller överförningarna av koden.
Så i morgon skall jag pröva den o se hur det går.
Bilder kommer också komma upp  i morgon .


Btw.. en utmaning till er som läser bloggen.
Köp en Asuro, programmera den att gå igenom en labyrint.    Tidsfrist?:. tills ni är klara.
Sen kanske det blir nån form av liten tävling eller så.

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback