Ojdå..

hoppsan sa..  jag börjar bli dålig på att underhålla min lilla blogg märker jag. 
Men men.. får skylla på 11veckors sjukdom.. förkylning o annat som ställt till det.
Tillslut fick jag nog av detta o gick till den lokala kvacksalvaren ;) för att få bukt med problemet.
1 veckas pencililin kur räckte. :)

Vad mer?  nå som ni kanske minns så skaffade jag förra året, två stycken robotar.
Dem var ju rätt begränsade iom att dem inte gick att programmera, utan använde sensorer för att undvika hinder. Ena hade bara två dioder, medans den andre lite mer avancerade, hade fyra sensorer plus en kristall för att bearbeta omvärlden.

Nu har jag funnit en lite mer avancerad robot.  ASURO.   Liten, men kan göra en del saker och det bästa är att den går att programmera :D.  Får lära mig C programmering osså.    Den var inte dyr, ca 600kr från Conrad.se . Tidigare hade jag hittat BEO-BOT från Roboshop.se .. den kostar betydligt mer, men antagligen är den rätt så lik    Asuro med vad den kan göra.   Bägge går att bygga ut ytterligare funktioner på.   

länk till Asuro: http://www.arexx.com/arexx.php?cmd=goto&cparam=p_asuro.dat

Hmm.. raketer, airsoft , r/c o nu robotar..  börjar bli mkt de här.. :D    kanske man kunde kombinera alla tre..  skall vi se.. En raket som skjuter upp en robot o landar nånstans i fiendes bas.(eller liknande)
Roboten i sin tur utrustad med en airsoft-kanon.. som automatiskt söker upp folk o skjuter ut dem.. ^^   mja.. lite för avancerat kanske..   Får väl va glad nog, om den kan koka lite kaffe  ;)


ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback