Flygplan..Micro



Helikopter. Svårt o jävligt ;) iaf 6kanalaren. Så jag erkände för mig själv att jag var besegrad och sålde min helikopter.
Men, nu är det ju så att jag fortfarande vill flyga juh, så jag fick tag i en Kyosho Minium istället. Litet o lätt, ca 18gram o 38cm i spännvid. O tre kanals styrning.
Ingen Silverlit X-twin leksak här inte, utan en riktig radiostyrd modell. :)

Iaf. tog en premiärtur idag och tyvärr blåste det lite för mycket , kanske 2-3 sekundmeter. Gick iof flyga, men den orkade knappt stiga alls. Får göra om det igen när det är vindstilla.
Men, det intrycket jag fick var att : det var lättfluget och passar utmärkt för nybörjare. (rena nybörjare som kommer från X-twin leksakerna) bör nog sitta i simulator först. :) Men annars som sagt lättfluget.


Priset: 1090 tja kan diskuteras om det är billigt eller inte. Men, det är ready-set iaf o man behöver 8st vanlig r6 för att få de klart. Radion som följer med är en 2.4ghz sändare, vilket innebär att man slipper störningar på 35-40mhz bandet. Sändaren kändes rätt plastig o "Lekbetonad" men naturligtvis är det inte en leksak utan riktiga prylar.
En funktion som också gjorde att jag tyckte sändare var "leksaksbetonad" var ljudet när man ställer in roderna o trottlen med trimspakarna. DO-RE-MI skalan Ôô ..isch o fy. ljudeffekter : nej tack.

Men övrigt så tja, modellen känns som om den inte tål något, men tack vare sin lätthet så tål den en del misslyckade landningar :)

Reservdelar skall finnas, men tydligen betingar de ett högt pris, speciellt här i Sverige, där Kyosho huvudkontor sätter extrema priser på tillbehör. (gäller alla modeller), oftast är det och blir det billigare att köpa ny modell tillslut.
Tyvärr. Har sett siffror runt 200kr för en vinge t.ex. O det är ändå cellplast :/

Mja, reservdelar kommer få tas från Hongkong när det behövs. Alternativt bygga in prylarna i nåt billigt gummi motor plan ;)

Iof, läste jag nånstans om att cellplast förpackningar/lådor som hamburgare brukar läggas i på korvmojjen, funkar att skära ut roder och stabbe från iaf :)

Nåväl. Skall försöka komma ut o flyga lite mer ,när vädret tillåter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback