krångel ...

Körde med Frogen första gången i förra veckan som bekant. Och blev av med två av de skruvar som håller fast hjulhubbarna. Den tyckte visst inte om offroad körningen.

Nu har jag också kört lite med TC3"O" igår och idag.
Med en 11x2 motor så går den fort, kanske lite för fort ;)   faktum är att gårdagens körning gick relativt bra, förutom att jag gjorde en vurpa och ena stötdämparen flög ur ena fästet och fjädern försvann.
Fixade ordning med lite delar från Zaboonen dock.

Dagens testkörning i Sandfall gick inte så bra heller. hård mark, o ganska ojämnt pga kidsen har kört med pitbikes härnere. Efter en ca tre minuters körning tyckte jag bilen gick betydligt slöare än vanligt.
Så jag tog mig en titt och såg att den bara drev på ena framhjulet!, bilen var alltså enhjulsdriven.. inte bra de här.
Tog mig en funderare och checkade drivlinan, men såg hel o fin ut, tills jag gjorde en koll vänster fram hjulhus. där det såg ut o saknas en liten sprint till kardanen.
Bara o packa ihop sakerna o gå hemmåt. Först en rengöring och sen en  nedplockning av det felande prylarna.

Det visade sig vara sprinten som rykt av! och nu sitter jag här med en sprint jag inte kan få ut.
Morr..  ajha, får försöka hitta en lösning på det problemet.

Skall iaf inte fortsätta köra med 25tands pinionen, då det verkar som om bilen inte håller för de hastigheter som blir.  Så det får bli 16tands piniongen som förhoppningsvis kommer i veckan. Bilen kommer ändå göra en ca 60km/h med den. Nu gör den nånstans mellan 65-70km/h.


Ajha.. back to the mek bord :P


Kommentarer
Postat av: Micheal

Tjena!

Du, behöver fråga, hur fick du igång din LAMA V3 helikopter? jag får inte igång min, helikoptern blinkar bara rött-grönt hela tiden? Skulle vara tacksam för lite tips.

Ha d gott,
Z

2007-11-16 @ 18:21:37
Postat av: Anonym

Skall bara vara o trycka i batteriet, men det kan hända att du får ställa in trimm reglagen på sändaren, tills det slutar blinka. o lyser med ett fast sken.

Lycka till! (ta annars en titt i manualen
;) )

2007-11-16 @ 21:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback