R/c update

Min Frog kom hem förra veckan.
Efter några timmars slit med ihop montering, blödande tumme o massa svett så var den klar.
Förutom att jag fick invänta en radio anläggning.
Efter någon dag dök den också  upp,  en Futaba 2PL med digitala trimmar, 5par kristaller på 40mhz bandet,
två stycken mottagare samt två servon. Allt detta var inköpt in Juni av den förre ägaren, ena mottagaren och 4 par kristaller var splitter nya och oanvända.  Radion har 10 modellminnen, och alla inställningar sker via dess lilla inbyggda dator. Så den är ganska avancerad 2kanalare, men har ändå ett ganska bra pris på marknaden. Runt tusenlappen.  Själv gav jag 500kr för allt,  bara kristaller kostar ca 110kr paret..  ^^  Fair deal alltså för min del.
Killen hade köpt sig en spectrum sändare istället, som arbetar på 2.4ghz bandet. O en sån behöver inga kristaller.

Men men, i förrgår fick jag även lackat bilen o nu är den färdig för provkörning.
In åkte också en LRP Buggy Special 2 motor, som har högre varvtal och men som också är starkare än originalet.

Fick även tag i sex st borst motorer, för 200kr. Variernade skick på dem naturligtvis.
Men, de som var i bäst skick var en 11x2 motor (riktigt jävla vass), en K-speed 23 (bronslagrad) som kommer åka in i Lunchboxen, samt en 15x2 motor . 11 o 15 är kullagrade , lika så de resternade 3motorerna. Som är tävlingsmotorer från 90talets första och andra hälft.  Ett par nya kol o kolfjädrar är vad som behövs på 11 o 15.
Övriga, tja dem får jag nog svarva om kollektorn o byta ut lagrena.   Eller så säljer jag av dem billigt.


TC3"O" kom också ,  till den behöver jag ett motordrev, samt ett fartreglage som pallar med min värsting motor.
Den var rätt lattjo sak,  orgie i kolfiber, aluminium och delrin.  V2 är detta och en V3 har kommit också. Största skillnaden är att V3 har övre och undre chassie i kolfiber. medans min V2 har övre i kolfiber och undre i delrin (glasfiber armerad plast).   Rullande chassie för V2 kostar 325us och kitet ca 200 , o då behöver man också en ASS TC3 bil . Alltså en ren jävla potent tävlings maskin ^^  fun fun.

Zaboonen ligger ute på försäljning. Har inte tid eller råd att fixa upp den. ca 500kr för diffarna och runt 300 för nya däck.  Så den åker ut,  (dels också för att jag fått upp ögonen för lite hållbarare bilar ).

Blir mkt pillande i vinter o skall väl försöka bege mig ut o provköra så småningom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback