updates

Spitten börjar ta form nu iaf, servon, fartreglage motor o mottagare installerat. Hoppas nu bara jag lödde dit motorkablarna rätt ^^ , ahja. väntar på ett LiPo, de jag köpte av en snubbe på nätet var faktist lite för stort, men det är inge slöseri för det, den acken kan användas i nån annan modell.
Tobbe på JP:s Hobbyverkstad kommer med ett nytt ack (som vi båda glömt av), samt att jag beställde ett nytt . Så tre liposar ahja. 
Iaf, hade skurit ut en bit från nosen, för att ha som lucka så batteribyte går lättare. Den fixade jag idag till med en liten magnet och balsalister. Magneten fäster mot motorn , smidigt värre.

Nu återstår att löda på plats ett par korta kablar med kontakt för batteriet. sen e de klart!

Flygpremiär kommer ske om nån vecka eller två. förhoppningsvis.
Sitter o tränar mer på simulatorn o jag börjar tycka det är enkelt (iaf att starta o köra enkla manövrar) resten landning o annat får jag fortsätta öva på.

Miniumen är perfekt att ha som "Riktig" simulator iaf =)


Nåväl.. updates kommer så småningom igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback