bil o jävelskap..

Frogen kom i fredags till posten, och får tyvärr vackert ligga där o vänta tills måndag eller tisdag.
Lite halvsynd, hade mer än gärna suttit o byggt den i helgen som var.
Men men, då får man iaf lite roligt att göra efter jobbet.
Zaboonen lyser med sin frånvaro,  efter att den kommit till Gävle den 12:e och blivit vidaresänd, så är det inte någon som har en aning vart den tagit vägen. Alltså borde inte ta mer än några dagar, inte en vecka iaf kan man tycka.
Ringt till Falkenberg och till huvudkontoret i Halland, men tja det vet lika mycket som mig dvs inget.

Lite surt, måste ha den för att få ordning Frogen juh,  ack o radiostyrning närmare bestämt.
Från Procar, beställde jag en motor som inte var för vass dock, samt ack och två burkar färg.

Börjar bli dags att äntligen få igång helikoptern osså kanske, har stått på hyllan o samlat lite damm ett tag.
Men, tänkte nu ta o försöka ställa in den o få upp den i luften. Skall tillverka ett tränigställ kanske.

Har också bestämt mig att Airsoften och raketandet hamnar på hyllan för detta året. Och kanske en bit in på nästa år med. Två raketer som jag vill ha dock,  varav ena har jag hemma men är inte byggd ännu, Vostoken  som jag måste hitta ett kroppsrör till . sen Saturn V från Apogee , och tänkte beställa den när jag har sparat ihop lite cash. Sen får dessa två bli statiska , tills den dagen jag får tag i G80 o Highpower motorer.     Eller så skiter jag i det , men men oavsett blir det inte förrän nästa år nångång.

r/c är billigare .
Just det, frogen gick på 1818 med frakt och postförskott. Denna summan är 130kr totalt då ju.
Vilket innebar att jag fick 80kr i rabatt på bilen.. tja, alltid något. =)  blir ca 4.5% 

sen att r/c är ibland billigare speciellt nu när man inte behöver skaffa någon ny laddare iaf,
så finns ju fördelen att man kan köra året runt, behöver inte köpa massa motorer  etc.
Klart, man kan spendera 10k på en bil o tillbehör eller 2k   o ändå få en bra bil.
Men, efter Frogen så håller jag upp ett tag med nya bilinköp , om jag inte hittar nåt byte eller så. ^^
har bestämt mig för max 3 bilar hemma , måste ju ha tid o köra med alla juh.

kommer bli fyra nu, men Kyoshon åker ut o den har o andra sidan inte kostat mig något. = förtjänst när de säljes.

das was alles.
Nu dags för lite Portal  o kanske skulle dra in på 2moons o träna min gubbe där.. har inte spelat det på två veckor. skärpning ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback