datorer..

Är ett gissel ibland, speciellt när de kraschar ^^  , ja okey då var mitt egna fel faktiskt.
Tänkte nämligen använda en oanvänd partition på ena hårdisken som var ledig, där låg även Linux Operativsystem naturligtvis.  Detta glömde jag bort och helt sonika använde jag Windows partitionsprogram och rensade disken totalt. Allt var frid o fröjd tills jag startade om datorn.. ingen boot fil :D Grattis Ken1!, din klant.
försökte hitta min XP skiva, men var lönlöst. Dagen efter så fick jag ägna ett antal timmar åt att fixa det. Fick lånat en XP av en polare, för att kolla några saker. Och efter ett antals timmars pillande fick jag systemet precis som jag ville. In med linux och uppdaterade det till senaste versionen.
Då hade jag innan dess sett till att en del av den disken var ledig för windows filer.
Dvs två partitioner. Linux 10 och windows 139gig.

Nu funkar allt som det skall igen, windows har nu två diskar att leka med iaf. O linux flyter på bra.
Funderar på att kanske uppgradera till 7.10 som släpps inom nåra veckor, (Tack bror!) testade att dra ner betan , men det ville inte riktigt fungera så jag får vackert vänta tills fullversionen släpps.

Att tänka på inför nästa gång, jag pillar i systemet är att :1)Skaffa dvd skivor, 2)göra backup på allt.


Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback