Ken1 goes Tamiya

Tamiya..en drog, en stor och tung drog.
Speciellt när det kommer till det lite äldre modellerna från 80talet :).
Precis vi snackar radiostyrt igen,  det har blivit en del bilar genom åren, från 1985 fram till nu så har följande bilar funnits i min ägo.
"Nikko" Venus
,"Tamiya" Boomerang, Vanessas Lunchbox
"Kyosho": Spider Mk2, Outrage,Lazer ZX-R, Raider Pro, Mini-Z
"Team Associated" : RC10, Micro-T
"Hbx": Crosstiger
"Firelap": Mini-Z monstertruck kopia, samt Mini-Z kopia
"Thunder Tiger" : AT-10ES
plus nån till extra jag säkert glömt av.

Men,iaf.  nu åker AT-10 och Micro-T ut.
In kommer  en Grasshopper från Tamiya samt en Kyosho Zaboon (ist för Micro-T).
Bästa med tamiyas "Ny utgåvor" är att dem är relativt billiga i inköp.  Runt tusenlappen för Gräshoppan o Lunchlådan låg på nåt liknande.
Nu är det tänkt att samla på mig nåra till av deras nyutgåvor , och kanske nån icke nyutgåva.
Boomerangen är given att försöka hitta ny , o även en MonsterBeetle :)    som jag funnit båda sorterna på Ebay för en ganska rimlig peng.

Zaboon som  inkommer , skall renoveras upp då däcken var välanvända och ena diffen gått sönder.
kommer kosta nåra hundringar, men sen säljs denna vidare och jakten på mer Tamiya kommer gå vidare .

Ruggigt kul o lattja med r/c bilar som har över 20år på nacken :D

Hur går det med flyg hobbyn då?,  Hmm.. Cox Micro Spitfire väntar på en LiPo acc,  den jag fick med var tyvärr trasig. Sen är det bara montering kvar.  Helikoptern står förnärvarande på hyllan , (King 2) den är komplett men skall trimmas in. 
Coaxen, tja.. efter en närkontakt med ett elskåp.. så förstår ni nog själva. 

Övriga hobbies ligger i malpåse , även om suget funnits på att skaffa nya raketer och airsoftvapen.. så har det stannat vid just tanken. Kanske får för mig att öppna den nämnda påsen nästa år istället, inget som är prioriterat i dagsläget. Det kostar helt enkelt för mkt att ha många hobbies =) 

Men men.. säsongen är inte slut ännu..  kommer bli fina dagar, man kan dra ner till ridbanan och köra bort dammet från bilarna , som annars står i hyllan o ser fina ut =)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback