certifiering?

Kan det bli av måntro igen?.
Satt och snurra runt lite på ale rakets forum och frågan väcktes där, om hur det ser ut med certifiering i Sverige.
Kan erkänna att jag direkt tände på ideén, att åter ta mitt L1 cert. Likaså försöka fixa även L2 .. stora saker talar vi om nu.  Frågan är bara vart vi skall hålla till.
Slöinge är ingen idé, om jag inte hittar ett fält stort nog. Sen har vi Skillingaryd, där vi i Samra förr höll till,  det fältet där var perfekt faktiskt. Men har för mig att man måste ha kontakt inom det militära, för att låna det.
Ska luska lite själv om det , o se hur det står till.
Samtidigt, tog jag kontakt med Rolf på Roffes Modellflyg (www.rmf.se) och frågade honom om han är sugen, på att åter fixa våra cert-flygningar.  Är väl minst tre stycken som är sugna iaf. (jag är en av dem).

Nu känns det kul igen med raketerna, då som jag skrev tidigare att motorerna är EU certifierade och finns att få tag på.

Mina raketer jag tänkt använda är:
För L1: PML Phobos (den första 29mm raketen i min ägo, 150cm hög, 9cm diameter och en vikt på ca 1.5kilo)
var med den jag tog L1 första gången.

För L2,, PML Phobos , strax över metern hög, samma diameter och en vikt på knappt kilot. men utrustad med 38mm motorör . Den kommer flyga högt på en J350  motor. (350 newton i medeldragkraft., vilket blir ca 35kilo..)

Men men.. vi får se nu vad som händer och sker. Ev kan det bli tal om att åka till England eller Nederländerna på nåt större event i sommar, och plocka certen där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback