Mer raketer..

1 eller 2/3 blir det uppskjutning igen på SSC (Slöinge Space Center).. för er Slöinge bor, så är det ovanför ridbanan i Sandfall. =)

Sitter o luskar på vad jag skall ta hem för pjäs ifrån Usa,  har tre jag e sugen på eller fyra rättare sagt.
Saturn V och Saturn 1B i skala 1/70, vilket ger en storlek på 1.5 respektive 1 meter.  Stora saker.. prismässigt ligger dem runt 1500 strax över 2000 med frakt inräknat. Häftig summa.. men, det är stora pjäser och mycket detaljer.

De andra två jag lurkat på är RDR1 en 4tum bred raket, runt 90cm hög. Dvs en knubbis   samt FireFox ..
dessa ligger på 40-50usd istället. lite billigare och flyger högre.

Nu kommer så småningom även de delar som saknades till Vostoken så att den äntligen kan börja byggas på.

Motorer skall beställas från SierraFox iaf, och sen är det några raketer som skall målas innan uppskjutningarna.
Ahja, får se vad det blir för nåt lattjo.

Har ett femton tal raketer stående hemma.. och hade tänkt göra mig av med de flesta som använder 18mm motorer o behålla de som ligger på 24-38mm istället.  Kanske behåller någon 18mm .   
Mm, raketerna har fått nytändning igen.   kom på att jag växlar hobby rätt ofta  inte bra.
Fast det e klart,  bilarna kostar mig inget mera då dem är körklara allihopa.  har på ingång ett flygplan till från Jamara.  Airsoften? nerlagt tills vidare.

raket hobbyn blir inte så farlig dyr dock, med tanke på att man kanske gör två till tre uppskjutningar per år.   Synd att man inte bara kan hålla sig till en enda hobby ^^  ,

www.aleraket.se för er som är intresserade utav att veta mer om raketer.
Där finns också ett bra forum .

ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback