news.

Fick idag förnyat (efter tre år) mitt medlemskap i Tripoli 
Första anledningen till att jag en gång hoppade av, var att det inte gick att få tag i varken midpower eller highpower motorer. Detta pga EU certifieringen inte var färdig. Förra året, så gick det äntligen igenom och nu finns möjligheter till att åter skjuta gummikrutare.
Så, medlemskapet återupptogs idag, för ca 390kr. Inte så farligt, med tanke på att jag gav närmare 1200kr första gången. (då kostade det 100usd vilket inkluderade en tidning med, o dollarn låg på ca 10kr).

Det kommer mao förhoppningsvis återigen bli en L1 och kanske L2 certifiering detta år :)

Från Apogee rockets beställde jag en Mercury "RDR1" raket , visserligen nån dollar dyrare än hos tillverkaren.. men det spelar mindre roll.  4tums raket o knappt metern hög.  Kommer skjuta den på en G80-10 ^^

Min Vostok ser också ut att bli klar, motoröret kommer skickas från Malmö (den förre ägaren Carsten, hade funnit det, o lägger på posten.  Ska bli lattjo att bygga ihop den. Troligtvis kommer jag få använda mig av min MAD (magnetic altitude detector, dvs en liten "dator" som känner av magnetfältet i luften och skjuter ut fallskärmen, när den känner av en ändring av raketens läge. Min är inställd så att fallskärmen åker ut, när raketen vänder och noskonen pekar mot marken). Skall dock se om den fungerar och kommer isåfall, användas på L2 försöket i nån raket.

Nåväl.. blir bra det här ser jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback