Raketer o lite annat.

Raketer,raketer o åter raketer.. fan vad allting kan ändras när betingelserna är dem rätta.
Tog ett snack med Carsten i torsdags , och vi kunde konstatera att vi bägge hade återförnyat vårat medlemskap i Tripoli. Vi skall även försöka få Roffe att certa oss igen (som ni kunde läsa i förra inlägget).
Om inte detta går, så är även Carsten med på att ev åka till Holland,Tyskland eller England för att certa.

Påbörjade även idag att måla min Aerobee-Hii , en semi-skala modell av en amerikansk (vad annars?) sond-raket.
Då jag inte har något ställe, där jag kan måla med sprayfärger så fick jag istället använda Citadells färger istället.
Citadells är vattenbaserade akrylfärg, som luktar relativt trevligt. =) , fick tag på en låda igår, när vi besökte Helsingborg med jobbet.  Varför Helsingborg av alla ställen?.. tja , jag kan likagärna dra den historien också.

Vi hade uppnått några mål vi hade på kneget, vilket dels resulterade i att vi får en bonus på 1kr/arbetad timme under ett år. Samt en hemlig resa.  Resan gick från Slöinge och söderut till Skåne ;) , där vi först besökte Kappa-Smurfit som levererar kartonger till oss, efterdetta gick resan vidare till Bullared!, där vi käka lite gott (fisk terratin?, vilket serverades med blå kongopotatis, tryffelolje indränkta grönsaker och pilgrimsmussla. ). Nåväl, från ett käkställe till ett annat, då vi åkte vidare till Svalöv och besökte Findus o såg bl.a hur det gick till att tillverka färdig-rätterna.
Vi var väl mer (iaf jag o teknikerna bl.a) mer intresserade utav deras maskinpark. Mycket var faktiskt ganska likt i vår fabrik.  En liten rolig sak att nämna, var deras robot som palleterade. Den hade vid något tillfälle ballat ur, (fel programmering?) och tog upp pallar som den sedan slängde iväg... roboten som inte var liten direkt snurrar på ganska friskt, så de hade flugit en bra bit.  Aja.. nog om det. färden gick vidare då till Helsingborg, vi fick en timmes shopping och sedan begav vi oss till Wallmans salonger för lite lyxkäk o en ganska bra show.

Helt lyckat iaf o jag hade lika kul som nykter, som de som hade druckit lite ;)

Nepp, nu sitter man här o väntar på att två paket skall komma.. så man kan bygga lite mer raketer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback