frisk?

Idag var jag med om en av de äckligaste sakerna i mitt liv, trodde jag  iaf .
Var inne och gjorde en gastrokskopi pga mina problem med magen , magkattarr etc.
Gastroskopin skulle vara det jävligaste att vara med om, iaf enligt syrran och nåra arbetskamrater.
Min egen erfarenhet visade dock att , det är väldigt obehagligt i vissa stunder. Men annars var det ganska lungt.
Speciellt obehagligt var det när man först fick ner slangen i halsen, sedan när den skulle passera övre magmunnen och sedan den nedre. I början kändes det som om att man inte fick någon luft , dels pga bedövningen men också pga slangen i halsen. Men doktorn som utförde det hela, samt sjuksköterskan som höll min hand för att jag skulle vara lugn , fick tala om att jag inte skulle glömma andas. =)  Enklast var det att andas genom näsan.
Jag tittade faktiskt inte på skärmen när de gjorde undersökningen, utan jag låg mest och blundade och ville att det skulle ta slut fort. Obehagligt med andra ord.   Tillslut var det klart och magundersökningen visade ingenting, utan magen var helt frisk. =)

Nåväl, jag vill inte gärna göra om det häringa iaf,  o nej. man varken spydde eller mådde illa under tiden.
och jag var aldrig i  närheten av det heller.  Obehagligt som sagt .. men inte fullt så farligt/ äckligt som man hört.
Att sköterskan höll handen när man undersöktes, gjordes för att jag skulle slippa få lugnande medel, då de visste om att jag har panikångest.  Man kände sig dock som en "Jättebebis" o ynklig till o från.

Men men.. nu e det klart, över och färdigt.
Nu återstår en sak kvar..  att försöka få bort magen :D

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback