Kul på hjul .

Eller, hur man rastar en doberman på enklaste sätt.
Instruktion.

Man tager en radiostyrd bil, allra helst en Phoenix ST (Thunder Tiger AT-10ST eller AE RC10T3 (samma truck).
man installerar kullager och en vass borstad motor.  T.ex en Extreme Motorsports 11x2 motor.
(dubbel lindad med 11 varv.). Motorn varvar en ca 43-44k rpm  .
toppa med ett 7.2volts ack, och du har en truck som gör en sisådär 50knutar om inte mer.

När detta är klart, letar man upp en doberman som behöver rastas.
Spring, gå eller lunka ner till en ridbana med grus plan.

Ställ ner bilen på grusplanen, låt bilen börja rulla iväg och släpp iväg hunden.
Hunden börjar jaga bilen och har inte en chans att plocka den.  :D

Både syrran och jag mer eller mindre knäckte oss, när vi såg Boss jaga efter bilen .
Turen slutade med att både bilen och Boss fullkomligt flög utför en slänt vid sidan av banan.
(inga bilar eller hundar kom till skada).

Synd att vi inte hade någon kamera med oss , för att föreviga detta spektakel.

Innan dess, prövade jag att hoppa igen på det gamla vanliga stället.
Har nog aldrig haft en bil som flygit så långt som min nya truck gjorde.  Bortåt tre meter långt och höjden var runt metern.. hoppet är ca 50cm högt och 1meter brett.    Landade på nosen men fick inga större skador, dock försvann de fyra spårryttarna som låser fast bärarmsaxlarna i sina lägen.   Meen, bilen går att köra ändå såklart, nån smart kille konstruerade det så att de hänger kvar i bilen, trots avsaknad av clipsen. för axlarna sitter trögt! och måste knackas ut.  Möjligt att dem åker ut om man hoppar lite för vådligt kanske.

Visst ja! har såklart haft min första krasch också..  hade precis fått ordning på diffen, som gjorde att jag inte nådde full hastighet , då den bara slirade när jag drog på.   Iaf, fick jag spännt den och tog ut bilen på en "ny premiär" runda.  Vilket slutade med att bakändan i full fart smällde in i en asfalts kant.
Bakhjuls hubben sprack och drivknuten försvann.

Everöd kommer bli rik på mig känns det som :)
Nåväl, det hört till sporten att köpa reservdelar,  och lyckligtvis är dem bra billigare än Kyosho!
Kommer ihåg hur dyrt det var med reservdelar till mina Kyoshobilar. isch..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback