uppdateringar.

fan inte lätt att hitta på bra rubriker :/

Iaf, min TC3"O" tävlings buggy, åker nu ut ur samlingen.  Fick tyvärr inte sålt den, då folk tydligen inte vill ha 4wd buggysar, hur bra dem än är utan nästan samtliga på forumet tjötar efter 1:10 Onroad .
Det har inneburit att du idag kan hitta en fullt utrustad buggy, för 1000-1500kr inkl motor  , betänkt då också att bilarna oftast är ett år gamla och ibland även yngre.

Min satte jag ut också, men fick inget napp. Vägrade gå under 1300kr ,  tillslut insåg jag att den kanske inte gick att sälja. .men ett byte?.
Så in med en ny annons , fast en bytes deal istället.  Efter någon dag , kom ett förslag från en kille som tävlar för Procar.  Han hade en 1:12 Track bil,  Corally SP12G3 , vilket dock är en modell som utgått ur deras sortiment för något årsedan. Den är "tre generatoiner" gammal och såldes mellan 1997-2004.   
Spelar för min del ingen roll dock, kanske tar jag ner den till Halmstad och kör nåt rejs på deras inomhus bana.
Även om den är gammal, så lär den hänga med de nyare utan problem.

Allt är dock inte frid o fröjd, bildern han skickade visade en ren och fint chassie. men en något skamfilad och lagad kaross.  Han skickar dock med en ny 19 lindningars modified tävlings motor, samt en jävla massa däck, som alla såg relativt nya ut.

Kommer nog bli bra ändå. en ny kaross till en 1:12 är billig iaf.

Skall dock bli intressant och kul att pröva på något nytt inom bilvärlden.   Får inskaffa däcksoppa också, utan däcksoppa så kommer bilen bara snurra runt på underlaget , oavsett om det är asfalt eller parkett.

Däcksoppan blir nog minst dyrt av allt,  en flaska aceton räcker länge ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback