vad är på gång?

Kanske jag som börjar bli gammal och grinig, vad vet jag. Men faktum kvarstår.
Här sitter jag och surfar runt på ett antal forum, och läser diverse ämnen.
Och varje gång slås jag av häpnad, utav folks bristfälliga kunskaper i ämnet :Rättstavning.

Lär sig folk ingenting i skolan längre?, lär de sig inte att stava ordenltigt?
Eller har alla i de yngre generationerna helt enkelt blivit ordblinda?

Särskrivningar i all ära, men felstavade ord stup i kvarten, gör att läsningen blir mindre njutbar.

Jag vet med mig,att när jag chattar  så använder jag ibland rätt knasigt stavade ord.
som oxå istället för också , D/d istället för det ,  etc.  Anldeningen är enkel, det går lättare och snabbare att använda förkortningar. Men endast i chattar ,  i min blogg kan ni säkert se ett och annat slarvfel, men det kommer att bli ändring på det numera.

Nej, nu tror jag att det är dags för mig att återgå och vara den griniga gamle gubben.
Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback