Dator...

Yess!!.. äntligen ny burk att leka med..
Fick hjälp av min ena bror, att plocka ihop något hyfsat för en relativt billig peng.
Enda förutsättningen var att den skulle gå att spela Dragon Age Origins på.

Vad fick jag då för pryttlar?.

Cpu: Amd Athlon II X3 ( Triple core!) @ 2.9ghz
Gpu: Radeon HD 5750 (1gig ram)
HDD:  Seagate Barracuda @500Gb
Ram: 2Gb av nån vass sort..

Av detta hela lyckades jag få ihop ett hyfsat paket.. D-A funkar att spela i 1280x1024 (max detaljer).. kan lagga något vid intensiva slag, men annars flyter det på bra.


Jämfört med min andre burk:
Cpu Intel P4 @3ghz
Ram 2gig SDRAM
HDD : 320Gb
GPU: Nvidia 8500GT @512Mb ram
Givet funkar den fortfarande till spel o annat roligt :)
Den blir nu min mors..  =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback