jahopp

Min nära 19år gamla bil fick lite stryk igår..   Eller skall vi säga Duktigt med stryk ;)

jag tillsammans med David och hans tvillingar begav oss upp till fotbollsplanen igår, för att provköra min Manta Ray.
Lite lätt trimmad är den, och asfaltsplanen däruppe är nog de enda som räcker till.

Efter att ha kört lite fram och tillbaka, så skulle David filma lite. så jag drog på rejält och körde upp mot en gräskant.
Bilen flög duktigt långt och gjorde en volt ,slog i vinge mm tills den landade uppochner..

Har gjort såna saker förr, men kanske inte i 50-60 knutar som bilen höll..  slutade med att bakre stötdämpar fästet rök tvärt av.  >< 

O jag som hade med extra batteri för att vi skulle lattja en stund. Nåväl, det vara bara att konstatera att Ebay återigen kommer bli några kronor rikare.   Men idag slog det mig , att
Top Forcen som är på väg hem, har just denna del på plast-kartan som inte används!.  Då TF använder glas/kolfiber :)) .  Dessutom så jag beställ CSC (Kol/Glasfibersandwich) torn både fram och bak till just Manta Ray från England. £22 ca totalt för 4st.   Rena kolfibertorn är dyrare ;)

Bra att ha i reserv tror jag.

Anywho..  senare på kvällen hemma hos David så beställde vi lite delar till hans Dark Impact, som borstlös motor kit, drev o annat gott som han behövde.    Den motor är inte vassare än min 11x3 men effektivare och batterierna räcker längre.  Funtar på att själv köpa det kitet och slänga på Top Forcen, så blir den lagom snabb.

Vad är då ett inlägg utan en bild?.. TRÅKIG!!

Enjoy ! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback