Äntligen ..

Flyger jag en "riktig" r/c heli inomhus.
Inte en av leksakerna med 2 eller 3 kanaler, utan en 4kanals micro FP* helikopter.
(*FP = Fixed Pitch, dvs anfallsvinklen är fast och går inte att ändra).

Har ju som ni förstått försökt flera gånger att flyga inomhus med helikopter, men oftast gett upp och sålt av skiten, då det visat sig att de antingen var för stora, eller för jobbiga att lära sig på etc.

Men nu, efter mitt besök i Skottland förra veckan (10-12/10) där jag skaffade mig en
Blade mSR micro, så har det gått vägen.
28gram tung, ca 20cm lång och är ganska lättflugen.  Nästan lika stabil som en coax , men lite elakare om man så vill.  Jag flyger nu ganska obehindrat i lägenheten, men kan naturligtvis inte köra fullt ut , då jag behöver större svängrum.  Men jag tänkte hyra gymnastikhallen även i år för lite inomhusflygning tillsammans med Falkenbergs Modellflygklubb. Skall bli skojjsigt.


Bilderna visar när jag prövar helin inomhus på hotellet i Arrochar (skottland).Så det är en av de första flygningarna någonsin.







Ja, lite koncentrerad är man .. 4kanaler är jäkligare än 3.. men som sagt mSR:en är en snäll heli och passar nybörjare bra :)

Helin köpte jag på plats i Skottland närmare bestämt på CMF Hobbies.

//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback