Whisky??

Tänk vad man ibland kan hitta i lilla Slöinge... trodde inte mina ögon när jag gick ner till affären, för att handla lite mat.  På sylthyllan stod det tre marmeladburkar som verkligen fick mina ögonbryn att höjas.

Bowmore, Famous Grouse och Tallisker (om jag minns rätt)..
För er som känner till Whisky.. så  är det ju fin fina saker..

Givet blev det ett köp av Bowmore,  och de andra tänke jag nog också lägga vantarna på. Men mer som en kuriosa än att äta dem.   Det är apelsinmarmelad med smak av nämnda whiskey sorter.

(tryck på bilden för större version).


Bidde också nytt kamera köp, då den jag nu använder  Avant Dc736 är.. hur skall man utrycka sig snällt.. hmm. jag säger som min bror.. Man får vad man betalar för och det gäller verkligen kameror.   Avanten funkar dock, och den tar bilder. men  från det du trycker på utlösaren så kan du gå och koka kaffe, dricka en kopp och komma tillbaka så tar den bilden precis när du återvänt ;).     Bror tipsade istället om en Panasonic tz6 eller tz7 , valet föll på tz6 dock.   Kommer bli bra det här,  troligen kommer jag inte ta mer bilder för det  , men åtminstonde har man iaf en vettig kamera som funkar som den skall och gör sitt jobb. :)    Så. tack återigen Ulf för tipset!

//K



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback